Dersin Adı | Dijital Medya Stratejileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 422 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yaygınlaşan sosyal medya kullanımının açıklanması ve değişen koşullara göre yeniden şekillenen halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama aktivitelerinin öğrenciye tanıtılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; dijital medyanın temelleri ile dijital medyanın terminolojisini öğrenecektir. Ardından bir bütün olarak dijital medya endüstrisi gözden geçirilecektir. Bütün önde gelen dijital platformları inceleyerek, tüketicilerin bu platformlarla nasıl yakın ilişki kurduğunu ve pazarlamacıların dijital strateji yapmaya karar verdiklerinde değerlerini nasıl ölçtüklerini anlayabilecektir. Örnek olay incelemeleri, bütünleşik programların tüketicinin kampanya ile yakın ilişki kurmasında nasıl çekici olacağını anlamalarına yardımcı olacaktır. Son olarak, hedef kitle belirleyerek ve uygun dijital kanal ve platformları tanımlayarak dijital medya stratejisi oluşturabilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse ve ders programına giriş | |
2 | Dijital Medya Nedir? Dijital Medya Kanalları, Araçları, Dijital Medyanın Rolü ve Dijital Medya Planlamayı Tanımlama ve İnceleme | Sheiner, D. Z., & Earon, A. (2019). Disruptions of account planning in the digital age. Marketing Intelligence & Planning. |
3 | Dijital Medya-101: Terminoloji | Lomborg, S., & Mortensen, M. (2017). Users across media: An introduction. Convergence, 23(4), 343-351. |
4 | Dijital Pazarlama | Piñeiro-Otero, T., & Martínez-Rolán, X. (2016). Understanding digital marketing—basics and actions. In MBA (pp. 37-74). Springer, Cham. |
5 | En İyi Dijital Medya Trendleri | Matrix, S. (2014). The Netflix effect: Teens, binge watching, and on-demand digital media trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures, 6(1), 119-138. |
6 | Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması | Islam, F. (2020). Digital media strategy, planning and campaign management of Robi & Airtel. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dijital Strateji- Hedef Kitle ve İçerik | Ross, J. W., Beath, C. M., & Sebastian, I. M. (2017). How to develop a great digital strategy. MIT Sloan Management Review, 58(2), 7. |
9 | Dijital Strateji- Kanallar/Platformlar, Etkileşim | Westerman, G. (2018). Your company doesn't need a digital strategy. MIT Sloan Management Review, 59(3), 1-5. |
10 | Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması | Silvano, M. D. C. L. F. (2020). Playing against the rules: how a digital strategy can enhance a luxury business: the case of Burberry (Doctoral dissertation). |
11 | Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması | Silvano, M. D. C. L. F. (2020). Playing against the rules: how a digital strategy can enhance a luxury business: the case of Burberry (Doctoral dissertation). |
12 | Dijital Strateji | Konuk Konuşmacı |
13 | Dijital Strateji Öğrenci Sunumları | |
14 | Dijital Strateji Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Online Articles: Digital Media 101: http://www.slideshare.net/jcancu/digital-media-101-2407573 63 terms: https://www.act-on.com/blog/63-digital-advertising-terms-every-marketer-should-know/ • http://mashable.com/2012/09/05/how-to-digital-strategy/#bALrkognB8q5 • http://digital-media-strategies-usa.com/ • https://www.themediabriefing.com/article/4-key-themes-for-digital-media-strategies-2017 • https://www.digitaldoughnut.com/articles/2014/november/4-important-digital-marketing-channels-you-should Social media strategy: https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/ • https://www.socialmediaexplorer.com/content-sections/tools-and-tips/10-best-social-media-strategies-2017/ Social media definitions (117) - https://www.act-on.com/blog/63-digital-advertising-terms-every-marketer-should-know/ Digital Strategy VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=KgwrnjVRHRw Performace and Metrics http://www.performics.com/executive-summary-advertising-expenditure-forecasts-september-2016/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest